lördag 25 april 2009

Hög som ett hus..........av solen

Alla, nästan alla jag känner är "höga" av solen just nu.Vi får i oss en massa A-vitaminer och mår så himla bra. Vi hade Super Friday After Work igår och förusättningarna var de allra bästa med sol, värme och en massa glada människor. '
Kvällen blev en succé!

Tänk om vi hade mer sol i det här landet! Då skulle vårt samhälle nog se ganska annorlunda ut. Vi skulle inte vara så beroende av vädret. Tänk att bara besluta att grilla på lördag och inte behöva häcka framför tv:n för att se vilket väder det blir. Tänk att bara besluta att åka till stranden till helgen och inte oroa sig över om det regnar eller att molnen hänger vid knäna. Ja, ja jag vet!! Bönderna måste ha regn...det kan de få...på natten :-)

Det ultimata väderförhållandet. Regn på natten mellan 3 och 5 och då öser det ner. Nästa morgon är det soligt och varmt igen. Vi behöver inte importera exotiska frukter längre utan vi odlar dem själva. Ja tänk om det vore så bra..............tänk, tänk, tänk....

Istället kan vi aldrig lita på att nästa dag blir solig om ens uppehåll. Att kunna cykla till jobbet utan att tänka på att ta med regnstället finns ju bara inte. Ibland undrar jag varför vi bor här......regn, moln, grått och kallt för det mesta.

Trots det står vi ut....varför då? Jo, så här är det .............för att vi lever och föder på en längtan efter det fina vädret, längtan efter värme och sommargrönt. Och när man längtat lääänge och det perfekta vädret äntligen drabbar oss så lyser alla människor upp och agerar som om de vunnit högsta vinsten. Helt plötsligt ses livet från den ljusa sidan. Det är störskönt.

På samma sätt längtar många jag känner efter kyla, snö och vita vidder. Det har jag förstås svårt att förstå...........jag kommer alltid att längta efter solen och värmen det gör de flesta jag känner också som tur är.

Hadetbästisolenvänner



Inga kommentarer: