tisdag 23 juni 2009

Bra fotboll = U21 EM

Åhh va kul att se U21 landslaget spela fotboll!! Ja, just det de spelar fotboll!! De ser ut som ett lag också. Det är så tydligt. Inga av dem har fått stjärnstatus ännu och har därmed inga divalater för sig. De spelar tillsammans och bedriver inte någon form av "här kommer jag" - "spela till mig för jag är stjärna" trix för sig. Alla sliter som galningar och provar hela tiden nya vägar och uppfinner hjulet gång på gång.
Vilken fotbollsfest det är! Roligt för Sverige att få vara värdland för en sådan positiv fotbollsturnering.
Confederation Cup kan se sig förbipasserade vad gäller rolig och underhållande fotboll. Det enda lag som gör något roligt där är Brasilien, men de spelar ju alltid rolig fotboll, för där i Brasilien, är fotboll mer lek än allvar och de har verkligen alltid roligt på plan. Det kan till och med en blind se.

De andra lagen borde ta sig en titt på Brasilien och försöka kopiera dem inte bara beundra dem, det gör vi andra vid-sidan-sittande fotbollsfans.

Ett tag var jag väldigt trött på allt vad landslagsfotboll hette. Tyckte det var tråkigt att se på när vårt landslag hade svårt att över huvudtaget prestera något positivt. Detta U21 EM har visat på annat! Det är ett nytt ungt landslag på väg upp i A-truppskaliber, kanske är de redan där? Det ser faktiskt så ut! Släng då ut alla fotbollsdivor och sätt in dessa härliga spelare istället.
Jag kommer att sitta som klistrad i fortsättningen när U21 spelar!

haenunderbarvarmsommardagvänner

Inga kommentarer: