lördag 13 juni 2009

Gott om dålig reklam

Jag fattar inte att företagen betalar för den skitreklam som de sänder i TV. Det är helt ofattbart! Reklam- och PR byråerna måste ha supersäljare! Hatten av för dem - att i tider som dessa kränga så dåliga produkter till företag i syfte att öka försäljningen. Det finns ju inte på kartan att någon går och handlar en vara när man ser dålig reklam! Eller? Nej naturligtvis inte.

Det kommer fler och fler möjligheter att se på reklamfri TV och det är jag inte ensam om att se fram emot. Visst är det skönt med en paus då och då men i vissa kanaler pausas det alldeles för ofta. Det finns regler för hur ofta de får bryta för reklam men de flesta kanalerna bryter mot reglerna
kontinuerligt.

20% av all reklam som sänds i TV är bra. Den är till och med riktigt bra och det är roligt att se de nya avsnitten i reklamserierna. ICA och Telia är bäst men det rättfärdigar inte 80% skit.

Nu tänker jag bojkotta dålig reklam genom att byta kanal. Byta till annonsfri kanal så fort skiten sätter igång. Om alla bojkottade så skulle det snart synas i tittarsifforna.

haenhärligtvkvällvänner



Inga kommentarer: