onsdag 4 mars 2009

Väntat oväder blev oväntat väder

När man bor i en del av landet som leder regn- och molnligan så är man inte borskämd med blå himmel och sol, det kan ju vem som helst räkna ut. Jag brukar säga att vi som bor här har sol i sinnet men ibland är det svårt att hålla den solen vi liv, när molnen oavbrutet hänger vid knäna och det småduggar konstant. Luften känns inte ens fräsch.
Idag var väderprognosen - uppehåll men molnigt. Vilken glädje det blev när solen tittade igenom vid 13 tiden! Det märks så väl. Alla ser gladare ut, folk blir med ens vänligare och livet ser faktiskt lite ljusare ut trots att man inte gjort något speciellt bara att solen börjar skina.

Solen är livet och vi kan inte leva utan den, jag är en soldyrkare men bor i ett av Europas molnigaste och regnigaste ställen, Jag undrar forfarande varför och var får jag min energi ifrån för det är då inte solen, eller? Kan det vara så att vi lagrar solstrålarna inombords? En sorts solcell inombords. som lagar solens energi när man utsätts för den.
Är det så att tjocka människor då lagar mer solenergi än smala för tjocka människor är ju nästan alltid skrattiga och glada medan smala, riktigt smala människor är inte rikgtigt lika glada.
Något att fundera på.

hadetgottvänner

3 kommentarer:

Anonym sa...

GB så rätt du har! Solen tittade fram i exakt samma stund som jag skulle på ett möte, vilket fick mig att le och ta en promenad till mötet i stället för servicebussen ;o). Att jag dessutom haft 6 dagars besök av godingarna från Malmö lade sig som balsam runt själen. På vägen hem (fortfarande promenerandes) gick jag in på gallerian och köpte med mig 2 böcker. Så i eftermiddag när molnen återigen täcker vår himmel ska jag krypa ner i soffan med Mia Törnblom - eller ja åtminstone med hennes böcker.
Ha det bäst bästa vännen så hörs vi snart! Kram öster ifrån...

lottis_lottis sa...

Ja så underbart är det när Väntat oväder blir Oväntat väder:-)
Klem (norsk för kram) på dig vännen, hälsa Mia T, hon är en vitamin för själen och en sån behöver vi alla då och då:-)

Anonym sa...

Vill bara meddela att det där med att tjocka människor skulle vara gladare än smala människor är en myt. Finns doktorsavhandling på det till och med....

/Glada masjäveln

:-)