torsdag 5 mars 2009

Stockholm, Stockholm stan i världen......

Stockholm, Stockholm världens stad.....ja precis så är det faktiskt. Är i denna underbara stad som bara kryper längre och längre in i min själ. Här känner jag mig hemma........konstigt men gatorna, folkvimlet, T-banan allt det där känns så familjeärt. Jag har nog bott här i ett annat liv:-) Ikväll skall jag gå med vänner till en krog på Söder. Där är man så nära Thailand man kan komma i den här stan. Kho Pagnang är en av stans äldsta thaikrogar, och fortfarande bästa faktiskt. Det blir perfekt nu när jag inte äkte till Thailand i år, så får det bli ett par kalla Singha och god thaimat ikväll som plåster på såren istället.

Idag på morgonen gjorde Flysmaland sig påminnt att det är ett litet och sårbart flygbolag. På väg till Stockholm för att besöka kunder när när ena flygmotorn indikerade ett fel. Vi fick snällt kliva av och vänta i två timmar medan man fixade felet, sen var vi redo att dra iväg. Mina kundbesök fick flyttas fram men har man snälla kunder är det inga problem. Dagen förlöpte utan vidare trubbel och kundbesöken har varit givande. Jag tänker inte bygga vindskydd i dessa tider utan stora feta väderkvarnar smäller jag upp!! Snart skördar jag mina framgångar enligt konceptet "våga och vinn". Annars säger jag som Steffo T sa en gång....äter jag upp min hatt!! Han fick faktiskt äta upp sin hatt, jag äger ingen för det kommer inte att bli aktuellt så det är inga problem.

hadetbäst...........

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är verkligen Stockholm så jäkla märkvärdigt egentligen..?? Har bott i Fjollträsk ett antal år och kan inte se tjusningen med den där hålan. Det är kul att komma dit, men det är sju resor trevligare att åka därifrån.

Puss påre...!!!

lottis_lottis sa...

Ha, ha, ha det kan man förvänta sig av en mas ;-)

lottis_lottis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.