söndag 22 februari 2009

Coffee and cookies = kafferep




När det damp ner ett vackert vykort med "porrig" närbild på läckra "dammsugare" förföriskt inlindade i grön marsipan med chokladdoppade ändar och jag bjöds till "kafferep" så blev jag först lite snopen....har man det nu för tiden? Min mamma hade det när jag var liten men jag har aldrig bjudit på ett, annat än vid födelsedagar förstås.
Jag blev också väldigt glad....för det lovades 7 sorters kakor (beundra några av de snuskigt goda godsakerna ovan) och kaffe, mycket prat och skratt! Vilken strålande idé...och inte bara det..värdinnan är endast 19 år gammal, dotter till min väninna som bjuder in tjejer/damer i alla åldrar..från 80 och neråt.
Vilken fest det blev!! Nu lovar värdinnan dessutom att det blir tradition....här gäller det att "stay alive" och hålla formen för den traditionen vill jag inte missa!
Vi var 12 tjejer som hade "hållt igen" hela dagen för att kunna frossa och prata enligt gammal sed. Kafferepet ligger i våra gener....det var över huvudtaget inga problem att blåsa liv i den traditionen. Vi beundrade bakverken smakade och njöt, drack litervis med kaffe och fnissade i ett par timmar.
Efter 1 timma var ljudnivån så hög att det gick inte höra sig själv tänka men vem ville det? Här gällde det att insupa varje sekund av dessa underbara tjejer och alla roliga historier som avhandlades runt bordet. Vi skrattade så tårarna rann och detta trots att vi inte drack en enda droppe alkohol!! Det är ju känt att vi svenskar inte släpper loss förrän vi fått lite sprit i oss! Det räcker med underbart goda bakverk och kaffe kan jag lova.
Go wilde.....bjud in på kafferep bara för ett det skall vara ett kafferep! Jag lovar en underbart rolig eftermiddag i glada vänners lag.
Hadetbästvänner

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt! Jag vill också ha kafferep!

Emily sa...

och VARFÖR var inte jag bjuden? i could have taken the jet!!! fab text mamsi min. loves you! ;-*

lottis_lottis sa...

Ja det var sååå himla kul alltså!! Fab idea for at different event with friends :-)