måndag 23 februari 2009

Måndagar kan var helt ok om man är med på det..

Ett litet inlägg i veckodagsdebatten! Ok den debatten finns bara i min lilla värld men den är ganska trevlig......Jag har tidigare bloggat om det här med fredagar, att fredagar är veckans klart bästa dag och därför borde vi ha 2 fredagar i veckan! Så långt är ju allt frid och fröjd men vilken dag skall bort? Eller skall man helt enkelt göra en 8-dagars vecka? Det borde bli 365 dagar plus 52 på ett år då?

Åhh va bra... då skulle inte tiden gå så snabbt! Det skulle ta längre tid att bli 30, 40 eller 50 år ......vilken strålande idé, å andra sidan skulle livslängden förkortas, men vad gör det? De flesta lever ju väldigt länge idag och strävar hela tiden efter att se yngre ut än sin kalenderålder och gör också så i många fall. Är ni med? Inte? Nej det är nog inte jag heller, med tanken är kittlande.

Vi tar helt enkelt bort en dag och jag röstar på tisdagar för tisdagar är en mellandag, helt överflödig. Det är dagen då man blir kallad till tandläkaren eller måste skriva en stor tenta eller lämna in en redovisning för det är absolut sista dagen annars blir man underkänd!

Ta måndagar tänker du säkert!! Men måndagarna.....är dagar då helgens tempo betalar sig, det är dagarna man tar sig en funderare. Det börjar redan söndag kväll och ångesten är som störst måndag morgon då man summerar all skit man stoppat i sig och allt man druckit för mycket av!
50% av Sveriges befolkning tänker "nej nu jävlar"!! NU skall det bli ordning...nu skall jag fixa till det, göra si, säga så.......ett nytt kapitel. Därför måste måndagarna finnas kvar, för att vi inte skall göra allt det där på allvar utan vi skall ha en dag reserverad för eftertanke. Måndagar!

Nu säger jag detta av en enda anledning. Jag har nämligen haft en underbar helg och hade för första gången på länge ett "rent" måndagssamvete, trots att jag frossat i kakor och god mat hela helgen. En sån här måndag unnar jag både mig själv och andra att få uppleva oftare, för det är jätteskönt. Det bästa är att man kan faktiskt styra det själv och det tänker jag göra så långt jag kan fortsättningsvis and so can u.

Happy Monday Hugs to ya all

Inga kommentarer: