torsdag 12 februari 2009

En hejdundrande förkyldning..........

Alltså när man blir förkyld så känns det ganska hopplöst. Näsan rinner, öronen susar och huvudet känns helt igenmurat! Man blir mästare i att tycka synd om sig själv. Nu finns det fördelar med förkyldning också.........faktiskt! Vaddå undrar du? Kom igen det finns inga fördelar eller?
Jo själva tillståndet känns inte så bra men kroppen är så himla finurligt och säger till att nu får du ta och lugna ner dig.........max ta en dusch, bädda sängen, fixa lite soppa och koka te men sen är det stopp, dags att coola ner.
Tid att lyssna...till kroppens signaler och söka tröst i att man faktiskt blir frisk ganska snart och att man kan göra det riktigt mysigt för sig själv under tiden. Passa på att läsa en bok, kika på alla filmer man inte hunnit med, lösa korsord, blogga eller leta upp vänner på Facebook. Ja vad som helst men i lugn takt blandat med mycket vila.
Lyssna till din kropp, vårda den väl, det ger ökat välmående.


Måsågottvänner......................

2 kommentarer:

Emily sa...

det är rätt tänk mammi! du måste ta det lugnt och vila mycket. ring mig om du får tråkigt. puss!

lottis_lottis sa...

jag tänker på att ta det lugnt men idag är det fredag, solen skiner och jag känner mig jättepiggis:-)
Tack min älskade söta Lo